یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

 

دکتر « محمود احمدی‌نژاد » :هنر حکومت آن است که آحاد مردم را توانمند و قوی کند

دکتر « محمود احمدی‌نژاد » بعدازظهر امروز سه‌شنبه ٢٠/٣/١٣٩٢در مراسم افتتاح و آغاز عملیات احداث چند پروژه زیربنایی و خدماتی در ایلام با تاکید بر این که باید ایران را بسازیم، گفت: تاکید بر ساختن ایران فقط به معنای آن نیست که باید ایران را به لحاظ فیزیکی بسازیم بلکه معنای آن این است که باید یک جامعه متعالی و رشد یافته بسازیم، همان جامعه‌ای که پیامبران برای ساختن آن آمدند و انسان خلق شد تا چنین جامعه‌ای برپا نماید.
احمدی نژاد با اشاره به این که موضوع اصلی آفرینش انسان است، اظهار داشت: خداوند انسان را عزیز و با کرامت خواسته و اگر بخواهیم جامعه‌ای سعادتمند بسازیم که در آن اندیشه‌های متعالی مستقر شده باشد نیازمند برخورداری از انسان های توانمند هستیم؛ چرا که انسان های ناتوان نمی‌توانند نقش آفرینی مثبت و سازنده‌ای در جامعه داشته‌ باشند.
وی تصریح کرد: اگر به جوامع سرمایه داری نگاه کنیم خواهیم دید که انسان های اثرگذار در این جوامع تعداد محدودی هستند و توده‌های مردم در اداره جوامع نقشی ندارند.
رییس جمهوری افزود: به اروپا نگاه کنید که مردم چگونه به ستوه آمده‌اند و هر روز به این وضع اعتراض می‌کنند اما چون انسان های قوی و توانمندی نیستند و ضعیف نگه داشته شده‌اند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چرا که همه جایگاه‌های قدرت ، ثروت و ظرفیت‌ها در اختیار عده محدود و قلیلی قرار دارد.
احمدی نژاد افزود: حتی اگر همه جمعیت یکی از این جوامع خواستار تغییر وضع موجود باشد این خواسته محقق نمی‌شود، چرا که همه امکانات در این جوامع در اختیار عده‌ای محدود قرار دارد و هر چه که آنها اراده کنند، همان می‌شود. در جوامع کمونیستی نیز وضع به همین منوال و بلکه بدتر بود.
وی ادامه داد: تمام پیامبران مبعوث شدند تا انسان ها را بالا کشیده و تک تک آنان را قوی کنند تا بتوانند روی پای خود ایستاده و سرفراز باشند.
رییس‌ جمهوری گفت: نگاهی به جهان بیندازید، قریب هفت میلیارد نفر جمعیت جهان از وضع موجود ناراضی هستند اما عده‌ای محدودی اداره جهان را در اختیار خود گرفته و ثروت همه ملت‌ها را چپاول می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند در مقابل آنها کاری از پیش ببرد.
احمدی‌نژاد تاکید بر عدالت را ناشی از این مساله دانست که عدالت بهترین فرصت برای توانمند شدن تک تک آحاد جامعه است و اظهار داشت: البته برقراری عدالت سخت‌ترین بخش اجرای ماموریت‌ حکومت‌هاست و همواره مقاومت در برابر آن بسیار زیاد بوده است اما پافشاری بر عدالت به معنای پافشاری بر کرامت انسان ها و ایجاد فرصت برای بزرگ شدن و توانمندی همه افراد جامعه است. رییس ‌جمهوری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای تک تک افراد جامعه دل می‌سوزاند و برای رشد و تعالی آنها وقت می گذاشت، تصریح کرد: این که بگوییم ما برنامه ریزی کلان می کنیم و همه چیز درست می شود، مطلب صحیحی نیست بلکه باید برای همه افراد به اندازه خودشان وقت گذاشت چرا که تک تک افراد جامعه عزیز هستند و اگر کسی عزیز نبود ، ارزش خلق شدن نداشت، خلق نمی‌شد.
احمدی‌نژاد گفت: منظور از ساختن کشور، تلاش برای استقرار حیات طیبه، جامعه‌ای سعادتمند، سرشار از محبت، رفاه و امنیت خاطر است و جامعه‌ای به چنین جایگاه و سطحی می‌رسد که در آن تک تک افراد و انسان ها متعالی و بزرگ شوند. رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد: سلسله پیامبران و صالحان در پی تحقق عدالت بوده‌اند و در مقابل، شیاطین نیز هر کجا که نسیمی از عدالت وزیده در برابر آن بسیج شده‌اند چرا که اگر عدالت در جایی مستقر شود دیگر حرف آنها خریدار نخواهد داشت.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: عدالت زمانی محقق خواهد شد که جامعه بشری به نقطه‌ای برسد که دست خود را در دست عدالت گستر آسمانی بگذارد و آن روز، روز پایانی شیاطین و روز نجات انسانهاست.

 

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی