یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزی بودن و دیروزی بودن از جمله ویژگی هایی است که انسان ها را به دو دسته تبدیل می کند.و یا انسان ها را با دهه های مختلفِ سالی مانند دهه شستی،دهه هفتادی و... به دسته های گوناگونی تبدیل می کنند.

این دسته بندی ها به خودیِ خود تبعات منفی ای ندارد،چرا که هر انسانی مربوط به دهه ایست که در آن می زیسته است،که در این مطلب ان قلتی نیست.

اما اگر این قضیه آلت دست قرار بگیرد تا ذات انسان و فطرت او را هم در این دسته بندی ها جای دهند،تبعات منفی این نوع دسته بندی کم کم ظهور پیدا می کنند.

ذات انسانِ دهه پنجاه یا شست با ذات انسان امروز هیچ تفاوتی ندارد،و یا از این هم بالاتر،ذات انسانی که در دوره ی پیامبر می زیسته است با ذات انسان امروز هیچ تفاوتی ندارد.

با این حال اگر اندیشه ای به غلط ذات انسان ها را در هر برهه ای از زمان متفاوت با برهه های ما قبل خویش بداند خربزه ای خورده است که باید پای لرزش بنشیند.

وقتی این اندیشه وجود داشته باشد که انسان دیروز با انسان امروز از لحاظ فکری،عقلی،فطرت،نیاز ها و...با هم تفاوت داردند، ناچار برای هر دهه ای از قرن ها باید دین جدیدی ظهور کند تا پاسخ گوی انسان باشد.

این همان اندیشه ای است که از سال ها پیش باعث به وجود آمدن فرقه های منحط جورواجور شده است.چه بسیار اندیشه هایی که اصرار دارند بگویند انسان دیروز وانسان امروز از لحاظ نیاز هاشان با هم تفاوت دارند،حال این که اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم درمی یابیم که این نیاز انسان امروز و دیروز نیست که با هم فرق دارند،این خواسته هایشان است که با هم فرق دارند،به عبارت دیگر این دو طیف در نیاز هاشان باهم وحدت دارند.

گفتم به اطرافتان نگاهی داشته باشید..............

ساعتی وقت بگزارید و در بازار قدم بزنید و به اجناس داخل مغازه ها توجه کنید،حالا اجناسی را که انسان به آن نیاز دارد(یعنی بدون آن نمی توان به زندگی ادامه داد)و اجناسی را که به آن نیاز ندارد(یعنی بدون آن می توان به زندگی ادامه داد) را از هم تفکیک کنید،با این توصیفات به نظرتان چند درصد مغازه های بازار باید تخته شوند........

و این امری اتفاقی نیست.......

انسان دیروز و امروز در افکار و فطرت و نیاز هاشان با هم وحدت دارند.اگر انسان دیروز خواستار عدالت بود انسان امروز هم خواستار عدالت است،اگر قدیمی ها به دنبال آرامش بودند امروزی ها هم دنبال آرامش اند،اگر جد اندر جدمان از ظلم بیزار بوده اند امروزی ها هم از ظلم بیزارند،اگر...

انسان و جامعه ی1400سال پیش با انسان و جامعه ی امروز تنها در تیپ ظاهریشان با هم تفاوت دارند.

شتر ها ماشین شدند و عبا عمامه ها کت وشلوار و جاده های خاکی آسفالت.

ظهور دین تنها برای ذات انسان هاست،به همین خاطر است که می گوییم تمامی دین ها الهی(تاکید بر الهی بودن)در اصولشان مشترک و در فرعیات با هم متفاوت اند،هیچ لزومی نیست که مطابق با دهه های مختلف دین های مختلفی با اصلیات مختلف ظهور و بسط پیدا کنند،زیرا اصلیات همه مربوط به ذات انسان بوده و ذات انسان ها در هر دهه ای که می خواهد باشد،متفاوت با دهه های ما قبل خود نیست.

مطالبی که ذکر شد در پاسخ به ادّعای مدّعیانی بود که می گویند اسلام متعلق به انسان 1400 سال پیش است و به انسان امروزی مربوط نمی شود.

انشالله در مطالب بعدی به شرح و بسط بیشتر این موضوع می پردازیم.

 

  • مصطفی شمس

نظرات  (۳)

مصطفی عزیز عیدت مبارک
  • علیرضا قباشی
  • سلام
    بسیار زیبا و عالی بود
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم به شرط اینکه فاصله ی زیادی بین این مطلب و مطالب بعدی تان نیفتد...
  • سعید ابراهیمی
  • عاقا اینا گرمکه نه خربزه!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی