یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

… برچسب امام جمعه اصفهان به منتقدین …

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

از آن روزی که رهبری در سخنرانی خود در مورد مذاکره کنندگان هسته ای فرمودند"بنده هیئت مذاکره کننده را هم امین می دانم هم غیور می دانم,هم شجاع می دانم,هم متدین " افرادی پیدا شدند و از این سخنرانی سوء استفاده کردند. 

اقای طباطبایی نژاد از جمله ی این افراد است. آقای طباطبایی نژاد در سخنرانی اخیر خود در نماز جمعه ی اصفهان گفت"انصافا مذاکره کنندگان تمام تلاش خودشون رو کردند،رهبری هم که در موردشون گفتند من آن ها را امین و غیور متدین می دانم،حالا اگر بعضی ها می خواهند از رهبری جلو بزنند،من دیگر نمیدانم..."

همان طور که می بینید،سخنرانی رهبری آلت دستی برای چنین افرادی شده است که با چنین ادبیاتی دهان منتقدین را بسته و اجازه ی انتقاد ندهند.

آن ها برای بستن دهان منتقدان از رهبری مایه می گزارند و تا کسی خواست انتقادی بکند،انگی میزنند که شما می خواهی از رهبری جلو بزنی،بدین معنا که از رهبری بیشتر درک کرده و عمیق تر از او می فهمی.

اما در این سخنرانی از رهبری نکاتی وجود دارد،اول این که در این قسمت از سخنرانی که از آن سوء استفاده می کنند،از محتویات و جزئیات مذاکرات حرفی زده نشده است،به این معنا که از درست یا غلط بودن محتویات مذاکرات (البته در این قسمت) حرفی زده نشده و فقط گفته شده این افراد که همان مذاکره کنندگان هسته ای باشند،امین و شجاع و متدین هستند و نگفتند چون امین و شجاع و غیور و متدین هستند حتما کار هاشون هیچ نقصی ندارد ،و همه ی کار هاشون درست است.

دوم این که رهبری فرمودند "مذاکره کنندگان قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند،گره را باز کنند،و دارند تلاش میکنند برای این کار". این قسمت از سخنرانی نیز از جمله تکه هایی است که از آن سوء استفاده میشود. 

رهبری می فرمایند قصدشان این است که ......ودارند تلاش می کنند....با این توصیفات باید به این نکته توجه داشت که آیا راهی را که مذاکره کنندگان، برای رسیدن به قصدشان برای حل مشکلات،در پیش گرفته اند،راه خوب و صلاحی است،یا باعث به تباه کشیدن کشور و ملت می شود.

درست است که مذاکره کنندگان ما قصد خوبی داشتند، اما باید به راهی که برای رسیدن به این قصدشان در پیش گرفتند هم توجه داشت.که درست یا غلط بودن راه مذاکره کنندگان در سخنرانی های اخیر رهبری به خوبی نمایان است.

اما نکته ی سوم این که رهبری فرمودند مذاکره کنندگان تلاششان را برای رسیدن به قصدشان کردند،اما نکته ای که همه باید به آن توجه کنند،پاسخ به این سوال است که آیا نتیجه ی تلاش آن ها چه بود؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال ،به نظر میرسد جمله ای از امام خمینی(ره) کافی باشد که می فرمایند(وقتی دیدی دشمن از راهی که در پیش گرفته ای راضی و خوش حال است، بدان راهی که در پیش گرفتی،راه غلط و اشتباهی است).

  • مصطفی شمس

نظرات  (۴)

جمله آخرتان از امام برای تفکر کافیست:"وقتی دیدی دشمن از راهی که در پیش گرفته ای راضی و خوش حال است، بدان راهی که در پیش گرفتی،راه غلط و اشتباهی است":
به قول دوستم همانطور که امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است. حال اگر شیطان خوشحال باشد دیگر حساب کار را بکنید....
  • فرشاد اشتری
  • احسنت تحلیل بسیار عالی بود...
    موفق و موید باشی برادم
    یا حق
  • سپهر راهی
  • مصطفی خوب رفتی 
    هرچند
    خیلی تند رفتی
  • محمد رضا زارعی
  • کلیت بحث مورد پذیرش اما دلیل اول مخدوش است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی