یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

تعریف انقلاب اسلامی2

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۲۳ ب.ظ

هو الحق

تعریف انقلاب اسلامی2

انقلاب یک دگرگونی اساسی است.اساس و پایه ی همه چیز در این عالم همان جهان بینی و بینش و نگرش انسان ها به هستی است که ریشه در دین و شریعت دارد.شریعت نیز دو نوع است:

الف:شریعت حق

ب:شریعت باطل

هر انقلابی نیز،ریشه در یکی از این دو شریعت دارد.انقلاب اسلامی ریشه در شریعت حق و اسلام ناب محمدی دارد.

"با انقلاب طرحی نو درانداخته می شود  انشاءالله اهواء و اعراض گروهی هم دفع می شود"تحقق حقیقی انقلاب اگر صورت بگیرد اهواءو اعراض احزاب و خواص بی خواص عافیت طلب و سهم خواه هم قهرا دفع خواهد شدو از گردونه ی تاریخ بیرون خواهند افتاد انشاءالله.

پس اگر 34 پس از انقلاب اسلامی هنوز فسیل مردانی هستند که به اسم انقلابی بودن و خط امامی و یار امام و حزب الهی بودن ،همچون خناسان وسوسه گربه جان انقلاب و وجدان مردم می افتند و نمی گذارند این انقلاب پاک به رهبری ولایت و همراهی مردم به سرمنزل مقصود برسد ،معلوم می شود که هنوز انقلاب نتوانسته آن طرح نو را  بطور کامل ،دراندازد.

"ما تا آن جا که می توانیم باید به مردم عالم بگوییم که انقلاب اسلامی چیست و دشمن با این انقلاب چه کرده است و چه می کند تا آن ها که مستعدند به ما بپیوندند و وضع کسانی که با رشته های پیدا و پنهان به ظلم و استکبار بستگی دارند معلوم شود و جبهه ها مشخص گردند.

انقلاب حقیقی و حقیقی ترین انقلاب در زندگی بشر،انقلابی است که بشر را به فطرت اصلی خود باز گرداند.این انقلاب از عهده ی کسانی برمی آید که رو به سوی فطرت کرده و طالب بازگشت به آن شده باشد.در واقع انقلاب از عمق جان مردم برمی آید و هر موجی از آن چیزی از گذشته و نظام مستقر نفی می کند و چیزی را که باید به جای آن بیاید اثبات می کند.

انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است و با این انقلاب ،عالم جدیدی تاسیس می شود .انقلاب جان های مردم را فرا می گیرد و اساس و بنای سست و متلاشی را در هم می ریزد.

شهید بهشتی که یک خط امامی و یک عنصر مکتبی اصیل و انقلابی بودند راجع به انقلاب اسلامی می فرمایند:

"مکرر این را در سخنانم عرض کرده ام که چه خوش باور بودند کسانی که خیال می کردند ما در 22بهمن 57،خوب الحمدلله پیروز شدیم و مطلب تمام شد حالا برویم فقط پی سازندگی!

پی سازندگی باید برویم اما کسانی که با خصلت های انقلاب آشنا بودند و آشنا هستند می دانند که ما باید پس از 22بهمن57دو کار می کردیم؛از یک سو باید همچنان ویرانگری انقلابی را ادامه می دادیم و از سوی دیگر پا به پای ویران کردن باقیمانده های استکبار جهانی و استکبار داخلی مزدور آن،می ساختیم.

گمان نبر که که در22بهمن 57موفق شده باشیم یک زمین صاف آماده برای ساختن نظام اسلامی بدست آورده باشیم،هر کس این طور فکر می کرد به خصلت و ویژگی های انقلاب آشنا نبود.مگر می شود یک جامعه ای را که قرن ها تار و پود استکباری داشته،بافت فرهنگی،بافت اقتصادی اش،بافت اجتماعی اش،بافت اخلاقی اش،بافت استکبار بوده به آسانی پذیرای نظام ضد استکبار باشد؟!ممکن نیست!"

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی