یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

تعریف انقلاب اسلامی

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۱۴ ب.ظ

هو الهادی

"انقلاب اسلامی" آنچه که هست، آنچه که می شناسانند!

تعریف انقلاب اسلامی 1

"انقلاب اسلامی"عبارتی است که تعاریف مختلفی از سوی افراد و گروه های مختلفی در طی این 34سال اخیر  داشته است.

آنچه که در این برهه از تاریخ حیاتی می نماید و برای جامعه ی بشری مفید بلکه واجب و ضروری است ،"تعریف صحیح از حقایق و معارف انقلاب اسلامی "است

انقلاب اسلامی فقط یک تبادل قدرت و جابجا شدن ظاهری حکومتها نبود که عده ای بیایند و عده ای را که بر سر کار هستند برکنار کنند و خود بر مسند حکومت بنشینند

امام خامنه ای حفظه الله در باره اهمیت شناخت این انقلاب و البته "شناخت نادرست از آن از سوی نخبگان و خواص جامعه"این گونه می فرمایند:

"آقایان !ما ملت ایران ،انقلاب بزرگی کردیم.عظمت این انقلاب،خیلی زیاد است و من محکم به شما عرض کنم که اغلب ما خیلی از چیز ها را می دانیم؛ولی هنوز نمی دانیم چه کار عظیمی انجام گرفته است. این انقلاب،حادثه ی فوق العاده و عجیبی است.همه ی دنیای استکبار و طغیان و جاهلیت یک طرف و این انقلاب طرف دیگر.واقعه ی خیلی مهمی اتفاق افتاده است و در خودش این کفایت را می بیند که به مصاف تمام طغیان و کفر جهانی برود.ما در این انقلاب قرار گرفته ایم و نمی فهمیم چقدر بزرگ و مهم است"

انقلاب اسلامی بر پایه ی شریعت اسلام ناب محمدی استوار شده است .این انقلاب برپایه ی دین خدا ودر  امتداد راه پیامبران و مصلحان بزرگ الهی است.ریشه ی استوار و اندیشه ی زیربنایی این انقلاب ،جهان بینی توحیدی اسلام است. تفسیر انسان، تفسیر تاریخ، تحلیل حوادث حال و گذشته و آینده، تفسیر طبیعت، تبیین همه‌ى علائقى که انسان را با دنیاى بیرون از وجود او - جهان، انسانها، اشیاء - مرتبط مى‌کند، و نیز فهم و درک آدمى از وجود خود و خلاصه همه‌ى چیزهایى که نظام ارزشى جامعه را مى‌سازد، و آن را بر اداره‌ى مطلوب خود قادر مى‌کند، همه و همه از این جهان‌بینى الهى ریشه و مایه مى‌گیرد و منشعب مى‌شود.

شعارها و هدف هایی که این انقلاب ترسیم کرده ،با ذات و نیازهای ذاتی انسان آمیخته است.هدف این این انقلاب  عدالت خواهی ،تکریم انسان ،مبارزه ی با ستمگری،دفاع از مظلوم،پرکردن شکاف های طبقاتی و جلوگیری از آن چیزی است که امیرالمومنین در آن بیان شریف ماندگار فرمود :"کظه الظالم و لا سغب مظلوم"؛یعنی سیری و پرخوری و ترکیدن یک دسته ستمگر،و گرسنگی و به جان آمدن یک دسته ی دیگر.این شعارها هرگز کهنه نمی شود.نیازهای اصیل انسانی در طول تاریخ یکسان است و انقلاب اسلامی و اسلام این نیازها را مورد توجه قرار می دهد و دنبال آن است.استقلال یک ملت که تحت سلطه ی قدرت بیگانه نباشد یک نیاز اساسی است؛این یکی از شعارهای انقلاب است.آزادی برای انسان ها با همان مفهوم انسانی و اسلامی صحیح خود،یک نیاز قطعی است.پس از لحاظ شعارها،انقلاب اسلامی کهنگی بردار نیست؛این شعارها برای انسان ها همیشگی و مورد نیاز دائمی است.

منبع:eslametamadonsaz.blogfa.com

  • مصطفی شمس

نظرات  (۲)

I'm a sucker for social media! Love em all! haha. I will say that I'm most picky with who I follow on instagram though because I don't like all the random piestrcu...I just like random pictures from my friends. haha
· it has been way, way too long since I have checked in here–and I am so glad that I did………many, many congratulations to you! I am so thrilled to hear your good news!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی