یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

خودپرستی

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن ارحیم

دوست دارم،دلم می خواهد،عشقم می کشد و...

این ها جملات کوتاهی هستند که در رفت وآمد هایمان در بین مردم و در خلوت هایمان با خودمان ، از مردم و از خودمان می شنویم ومی گوییم.

شاید مانند من وقتی با جمله ی(همه ی گناهان به خاطر خود پرستی ومنیت انسان است)روبه رو می شویدبه سادگی و بدون هیچ توجهی از کنارش گذشته باشید وآن را ناچیز بپندارید.

اما به نظر می آید دلیل این بی توجهی می تواند این باشد که ما به این جمله به صورت کلان نگاه نکرده ایم.

اگر جمله را با رابطه ی کلانی هم چون بنده وخدایش در نظر بگیریم،صفحه به کلی بر می گردد.

آن جایی که خودمان را جای خدا گذاشتیم.

شاید بگویید انسان خلیفه الله است.آری من هم خلیفه اللهی انسان را منکر نمی شوم.انسان می تواند به جایی برسد که همه ی اسماءخدا را در وجود خود قائم کند.

اگر خدا رزاق است,انسان هم می تواند مانند خدا رزاق بشود،اگر خدا خالق است،انسان هم می تواند خالق باشد وحتی به جایی برسد که حیات بعضی موجودات هم از وجود و حیات او باشد،اگر خدا جاودان است،انسان هم می تواند جاوید باشد،وهمین طور اسماء دیگر خدا من جمله،جمیل بودن,سلام بودن،حی بودن،عظیم بودن،عالم بودن و...

اما تنها فرق بین انسان وخدا مخلوق بودن اوست،این همان چیزی است که بعضی فراموش کردند.

همه ی ائمه نمونه ی بارز اسماءخدا هستند،ولی آن ها هم مخلوق هستند.پس انسان می تواند شبیه خدا شود نه خود خدا.

حال به جمله بپردازیم.به راستی چرا منیت زمینه ساز اشتباهات است.

اگر به جملاتی که در سطر های اول این بندها آمد دقت کنید می بینید که همه ی گناهان  با این جملات شروع می شوند واگر بیشتر دقت کنید،منیت و واژه ی «من» را در ظاهر وباطن آن ها خواهید دید.

یعنی گناه همان جایی است که در مقابل خواسته ی خدا که از ما داردمی گوییم،دلم می خواهد.گناه هرچه باشد با دلم می خواهد شروع می شود.

اگر بخواهیم مثالی برای این گفته ها بگوییم،باید به احزاب سیاسی کشورمان اشاره کنیم.

قدرت طلبی ،مال پرستی و در یک کلام دنیا، هم چون قبله ای برای احزاب سیاسی کشور،باعث بسته شدن چشم وگوش آن ها شده است.

ببینید کاربه جایی می رسد که در طول 30 سال انقلاب،انقلاب ونظام را وسیله ی دست ,برای رسیدن به اهداف پست خودخواهانه ی خود کرده اند.

منیت انسان را به کجا می کشاند که بعد از 30 سال،75 میلیون جمعیت ایران ودر اصل کل جمعیت جهان باید تاوان قدرت طلبی ودنیا پرستی احزاب سیاسی را بدهند.

چنان چه این منیت نبود,مراحل 5 گانه ی انقلاب طی شده بود وما در مرحله دوم آن نمی ماندیم وآخر دست در جوار پاک امام عصر(عج)به سر می بردیم.

(مراحل 5گانه ی انقلاب در زمان های آتی تبیین خواهد شد انشاءالله)

والسلام

  • مصطفی شمس

نظرات  (۱)

سلام.خدا خیرت بده.خیلی عالی!
"اللهم عجل لولیک الفرج"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی