یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

«گلچین سخنان احمدی نژاد»

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

«گلچین سخنان احمدی نژاد»

* وقتی از عظمت ملت ایران سخن می‌گویم به معنای نژادپرستی و قوم‌گرایی نیست، زیرا یکی از ویژگی‌های ملت ایران در طول تاریخ این بوده که هیچگاه رابطه خود را با سایر ملل براساس نژاد، ملییت و عقیده پایه‌گذاری نکرده است.

*زیباترین سنت‌های انسانی در ایران پایه گذاری شده است.

*دولت از ابتدای فعالیت خود با یک نظر جامع، روش و برنامه عملیاتی کار خود را شروع کرد و حتی یک روز یا ساعت طی این ٨ سال اتفاق نیفتاده که ندانیم چه کاری را باید انجام دهیم.

*این دولت بدون انقلاب بی معناست و باید برای تحلیل عملکرد آن در ٨ سال گذشته به اصل انقلاب بازگردیم.

*پاسخ روشن است؛ ما به دنبال یک تحول عظیم و حکومت آرمانی هستیم و نظام ، حکومت و انقلاب اسلامی بدون آرمان های الهی و انسانی بی معنا بوده و ارزش فداکاری ندارند.

*انقلاب برای دستیابی به دو هدف مهم شکل گرفت؛ اول آزاد کردن و نجات انسانها و رساندن آنها به کمال و شکوفایی و دوم برپایی جامعه ای پیشرفته، مقتدر و سرشار از عدالت، پاکی و زیبایی در ایران وجهان و اینها اهداف روشن انقلاب اسلامی بوده که به هیچ‌وجه آرمان گرایانه و ایده آلیستی نیست، بلکه در متن جامعه و با اهداف روشن تعیین شده است.

*اگر از فرصت ها به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید خواهند شد.

*خاستگاه انقلاب اسلامی را کشور ایران باید دانست که عظمت انقلاب در ماندگاری آن است.

*هر مکتب و آرمان زمانی فرصت اثرگذاری عمیق دارد که ملتی با فرهنگ متعالی، با قوام، ادیب و آشنا به مفاهیم و مبانی انقلاب پشت آن باشد و در غیر این صورت هرگز شانس ماندگاری ندارد.

*هنگامی که ملتی مانند مردم ایران با سابقه تاریخی خود که همواره عدالت طلب، کمال جو و به دنبال مهربانی بوده و هرگز سلطه طلب و زیاده خواه نبوده است و حتی در شرایطی که حکومت ها با خواست ملت همراه نبوده اند، به دنبال سعادت بوده، به استقبال از پیام پیامبران رفته و هرگز بت پرست نبوده، پشت سر انقلاب قرار دارند، مسلماً این انقلاب، انقلابی عظیم خواهد بود.

*روزگاری ملت ایران جهان را مدیریت کرده و امروز استعدادهای شگرف انسانی ایرانیان در بیشتر نقاط جهان آثاری از خود برجای دارد.

*ملت ایران پشتوانه علم،‌اندیشه و هنر در جهان بوده و باید پشتوانه حرکت عظیم الهی باشد.

*ایران پیشرفته و مقتدر می‌تواند در مناسبات جهانی اثر گذار باشد.

*با تکیه بر ایران مقتدر می‌توان پرچم ارزش‌های الهی را در جهان برافراشت و نظم الهی و انسانی را جایگزین نظم ظالمانه موجود کرد.

*امروز در دنیا یک قطره علم و دانش را به قیمت استقلال یک ملت می‌فروشند اما در دوره درخشانی که ملت ایران سرآمد دانش و فناوری بود، علم خود را به رایگان در اختیار سایر ملت‌ها قرار می‌داد.

*زمانی که حضرت زرتشت قیام کرد، ملت ایران یکپارچه به او پیوست و همینطور زمانی که قرار بود حضرت عیسی(ع) بیاید و وقتی شنید آخرین پرچمدار رسالت، پیامبر خاتم(ص) قرار است بیاید، به استقبال آنها رفت.

*ایرانیان از ابتدا می‌دانستند که مسیر حرکت انسان، کمالی است و جامعه انسانی باید به سمت یک میعادگاه و نقطه موعودی حرکت کند که در آن نقطه همه انسان‌ها احساس آزادی و کرامت کنند.

*ایرانی‌ها از هزاران سال قبل در انتظار بهار انسانی و بهار عدالت هستند، نقطه‌ای که انسانیت همه انسان‌ها جوانه زند، شکوفه کند و به بار نشیند.

*باور دارم اگر خاستگاه انقلاب اسلامی هر نقطه‌ دیگری غیر از ایران بود، اصلاً انقلاب شکل نمی‌گرفت.

*انقلاب اسلامی حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت یک ملت و انبیاء و صالحان است، معتقدیم با تکیه بر توان ملت ایران می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

*علاوه بر ساختن ایران، اصلاح جهان مأموریت بزرگ دیگری است که بر عهده این ملت قرار دارد.

*برخی تصور می‌کنند که ساختن ایران و اصلاح جهان دو موضوع جدا از هم است اما معتقدیم که بدون اصلاح مناسبات جهانی نمی‌توانیم ایران را به جایگاه شایسته خود رساند چرا که امروز هیچ کشوری نمی‌تواند بدون ارتباط با دیگران کاری از پیش ببرد.

*حتی اگر بخواهیم بدون ارتباط با دیگران تنها به فکر پیشرفت و ساختن کشور خود باشیم، نظام استعماری حاکم بر جهان اجازه این کار را نخواهند داد؛ چرا که آنها نمی‌خواهند هیچ کشوری الگو شده و دارای اقتدار باشد.

*ایران باید پیشرفته‌ترین، آبادترین و به عنوان الگو مطرح باشد.

*برخی تصور می‌کنند، دورانی که ایران تقریباً همه دنیا را اداره می‌کرد، تنها به زور شمشیر و کشورگشایی توانسته بود به این مهم دست پیدا کند، اما حقیقت این است که در آن دوران آنچنان وجه فرهنگی ملت ایران بالا بوده، که سایر ملت‌ها با اشتیاق به سمت آن می‌آمدند.

*معیارهای جامعه نمونه از منظر ما جامعه‌ای است که در آن توحید و خداپرستی حاکم باشد، چرا که همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها در طبع توحیدی شکل خواهد گرفت.

*از دیگر موضوعاتی که دولت در داخل کشور مورد توجه قرار داده این است که زندگی و کار باید برای خدا بوده و فرصت‌های تعالی در اختیار همگان باشد تا با وجود عدالت، فقر و تبعیض در جامعه نباشد.

*عدالت باید علاوه بر اینکه توسط اقشار گوناگون و آحاد ملت حس شود، باید در عمق تصمیم‌گیری‌ها و عملکردها نیز حضور داشته باشد.

*ایران باید در تمامی عرصه‌ها مقتدر و پیشرفته باشد چرا که کشوری ضعیف هرگز نمی‌تواند ارزش‌های الهی را در دنیا منتشر کند.

*باید مراقبت کنیم تا اخلاص و کار برای خدا و کار و تلاش خستگی‌ناپذیر جای خود را به دیگر معیارها و اقدامات مادی ندهند و در این راستا معیار سنجش مردم هستند.

* معتقدیم مردم صاحب اصلی کشور و حکومت بوده و باید اراده آنها در تمام امور حاکم باشد و تجربه نیز نشان داده که هر جا اراده مردم به صحنه آمده برآیند آن مثبت بوده است.

* باور من این است، در هر جای دنیا اگر فرصت انتخاب آزاد و رقابت برابر به مردم بدهیم، توده‌های مردم حتی در اروپا و آمریکا به آرمان‌های الهی و انسانی رأی خواهند داد.

* عشق به مردم و پایبندی به حقوق اساسی آنان جزو اصول دولت نهم و دهم بوده است.

* اندیشه ملت ایران، والاترین اندیشه‌هاست و اگر می‌خواهیم در مناسبات جهانی جایی برای خود باز کنیم، باید اندیشه، فکر و برنامه‌ای جدید و ارزشمندتر به بشر ارائه دهیم.

* عدالت و آزادی از اصول و مبانی دولت های نهم و دهم

* تحقق همه آرمان‌ها و ارزش‌ها در گرو پافشاری بر عدالت است و این یک شعار سیاسی نیست که بخواهد به عنوان تابلوی حزبی در جامعه مطرح شود.

والسلام

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی