یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

آوای خرد

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ب.ظ

 

به نام خدا

آوای خرد..........بهمن شریف زاده

مواجهه ی مدیران دین باور ودین مدار نظام جمهوری اسلامی ایران بامردم جهان به٣دسته تقسیم می شود: ١-مواجهه ی کسانی است که با تکیه وتاکید بر مبانی دینی خویش وبدون تعدی از آن ها ،دیگر باور ها را سلب می کنند وزبان به نقد ونفی دیگران می گشایند. این دسته اغلب از دیگران فاصله گرفته واز پذیرش ایشان خود داری می کنند وآستانه ی تحملشان به مواجهه با هم باوران خویش محدود می شود از این رو در انزوای خویش می مانند وتوفیق ورود شایسته به عرصه های جهانی را نمی یابند.

٢- مواجه ی کسانی است که ضمن پایبندی به مبانی دینی خویش به دلیل احترام وارزشی که برای دیگر انسان ها قائل اند به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط با ایشان اند .پس از مهم ترین برنامه های اینان پیوند و ارتباط باانسان هاست که در این روابط حتی ممکن است از مواضع خویش تجاوز کرده وبه سمت وسوی دیگر بروند.

٣-مواجه ی کسانی است که نسبت به مبانی دینی خود سخت استوار وپایبند اند ولی بااین حال آغوششان بر همگان باز است وبا هر باوری که باشند آن ها را پذیرا هستند زیرا آن ها را واجد فطرتی حقیقت جو وکمال طلب می دانند که خواهش درستی وراستی دارند برای همین می توان دستشان را گرفت واز خطا نجات داده .

گروه اول متحجرانی هستند که با رفتن به انزوا رو به محو ونابودی هستند .گروه دوم متجددانی هستند که در مدیریت دیگران هضم وحل شده وتوفیق مدیریت دینی نخواهند داشت وگروه سوم گروهی که با شعار وشعور دین بر دل های جهانیان تصرف یافته ودل ها را مجذوب فرهنگ متعالی دین نموده ودر مدیریت جهانی توفیق می یابند .دقت وتامل در رویکرد فرهنگی و مدیریتی دولت عدالت محور محمود احمدی نژادبه خوبی نشان می دهد که دولت وبه خصوص شخص رئیس جمهور واجد شاخه های گروه سوم است ،آن ها با تاکید به مواضع سیاسی- اجتماعی دینی خود آغوش بر مردم جهان گشوده وآن ها را به عشق،راستی،عدالت ودرستی فرا خوانده وایشان را با توجه به داشتن فطرتی پاک مورد خطاب قرار می دهند .این گروه هر گز از مردم جهان روی بر نگردانده وآن ها را گرامی می دارند.

والسلام              

 

 

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی