یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

مظلوم مقتدر2

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۲ ب.ظ
نکته های ناب.......فرهنگ......امام خامنه ای

١)بین علم وتکنولوژی وفرهنگ تفاوت وجود دارد.البته علم یکی از شاخه های فرهنگ است. اما فرهنگ یک ملت عبارت است از:باور ها ،ذهنیات،ایمان هاوسنت هاو آداب ورسوم ها یک کشور.البته مادر همه ی این جهات از غرب جلوتر هستیم البته اغراق گویی نکنیم ،غربی هادربعضی از شاخه های فرهنگ از ما جلوتر هستند.

٢)بنده اصرار دارم درمحافل تصمیم گیر نظام جمهوری اسلامی روی مقوله ی فرهنگ توجه شود.ماباید ببینیم فرهنگ چه تاثیری درسرنوشت یک ملت دارد.فرهنگ همان عقاید وخلقیات فرد وجامعه است.رفتارهای جامعه ،فرهنگ عمومی وفرهنگ ملت هستند،برخاسته از همان عقاید،یعنی مردم براساس همان عقاید رفتار می کنند.(پس عقیده ها راباید درست کرد که مردم براساس آن رفتارکنندوآن رفتارها بشود فرهنگ عمومی جامعه وملت .)ریشه ی فرهنگ عبارت است از برداشت هرکس از عقاید ودین خود.خلقیات اجتماعی رفتار های اجتماعی رابه وجود می آورد.برخی از خلقیات اجتماعی که تعیین کننده اند عبارت اند از :غرور ملی ،عزم واراده ،احساس توانایی،احساس قدرت برانجام عمل وسازندگی ،انضباط،نشاط،همکاری ومشارکت.این هادرسرنوشت یک ملت تعین کننده هستند چون این خلقیات رفتارها را ایجاد می کنند که این رفتارها فرهنگ عمومی کشور ملت می شود.دغدغه های فرهنگی ناشی از دغدغه نسبت به انسانیت انسان هدف متعالی او وآنچه که باید به آن برسداست.اگر در کشوری بامحصولات فرهنگی ناسالم،فکرناسالم،رفتار ناسالم،اخلاق ناسالم،رسانه های ناسالم،کتاب ناسالم اگر باکج روی ها همراه شود عقاید مردم را سست می کند،

این فرآورده ها فرآورده های ضد انسانی اند ومقابله باآن بایدباانگیزه دفاع از انسانیت انسان باشد .نگاه ما به فرهنگ این گونه است.

والسلام

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی