یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

حرفی برای همیشه4

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۵ ب.ظ
تهذیب نفس امام خمینی(ره)

*     1)اگرانسان جهاد بانفس نکرده باشدنمی تواند روی دیگران اثربگذارد واگردیگران اصلاح نشوند کشوراصلاح نمیشود.

2)کشور ساخته نمی شود چون که اگرانسان خودش اصلاح نشودوجهاد بانفس نکند نمی تواند جامعه رااصلاح کند ودرجامعه فساد ایجاد می شود.

3)اگر انسان خودش راازاخلاق های بددور نکند وتلاش وریاضت برای مجاهده ی بانفس نکنددیگرازنماز وعبادات لذت نمی بردودیگر آن عبادت برایش چیز خسته کننده ای می شود.

4)آن وقت جمهوری ما اسلامی می شودوبه کمال خودش می رسد که خدای تبارک وتعالی دراین ملت ودراین کشور حاکم باشدیعنی از آن نقطه ی اول تاآخر حکومت الهی باشد.

5)اگرانسان خودش راازچیزهای غیرانسانی تصفیه نکند وخود را تهذیب نکند که اگر این طور شود کشور دیگرآسیب نخواخد دید.

6)خدمت به جامعه ازطریق تربیت فرزندان عاشق خداامکان پذیراست.

7)جامعه ی طاغوتی مقبل انبیا وا...است.

8)قلب باید مصفابشود تاحکمت وارد آن بشود.

9)بزرگ ترین دشمنی که داریم عبارت است ازخودمان.

10)علم نوری است که خدا واردقلب هامی کند اگر آن علم نورانیت برای انسان آورد این علم است واگر برای انسان حجاب شد آن دیگر علم نیست وحجاب است.

11)شمااگرمی خواهیدخدمت کنید به اسلام به کشورخودتان خدمت کنیداستقلال کشور خودتان راحفظ کنیدووابسته به هیچ جا نباشیدباید  هم رشته ی علم راتقویت کنید وهم تهذیب اخلاق کنیدوهم عمل کنید.

12)وهمه ی انحراف هاوهمه ی گرفتاری هایی که برای یک کشور پیش می آید برای این است که مراکز تعلیم وتربیتشان مراکز تهذیب نیست.

13)مهذب کنیدخودتان رامهذب بشوید به آداب الله به سنن الله اگر چنانچه این نباشدعلم اثری ندارد علم توحید هم اگر همراه باصفای نفس نباشد وبال خواهد بودچه بسا افرادی که عالم به علم توحید بودند وطوایفی را گمراه کردند.من نمی گویم درس نخوانید تحصیل نکنید،باید توجه داشته باشیدکه اگر بخواهید عضو مفید وموثری برای اسلام وجامعه باشید،ملتی را رهبری کرده وبه اسلام متوجه سازید،ازاساس اسلام دفاع کنیدباید مهذب باشید وپایه ی فقاهت خود راتحکیم کرده وصاحب نظر باشید.

14)اگرمردم از یک روحانی عمل ناشایست وبرخلاف شرع ببینند تجزیه وتحلیل نمی کننداگر یک عطار عمل زشتی مرتکب شود می گویند فلان عطار آدم خلاف کاری است ،اگر یک بقال عمل زشتی مرتکب شود می گویند فلان بقال خلاف کار است اما اگر یک روحای عمل زشتی مرتکب شود می گویند آخوندها خلاف کارند.

15)اگر دانشگاه دانشگاه باشد،اگر دانشگاه واقعاً دانشگاه باشدودانشگاه اسلامی باشد یعنی در کنار تحصیلات در آنجا تهذیب هم باشد یک کشوری رااین ها می توانند به سعادت برسانند.اگر یک دانشگاه فاسد باشد یک کشور فاسد می شود.اگر ماتزکیه نکنیم خودمان راوچنان چه همراه علم تزکیه نباشد کشور ما هم کشیده می شود به همان طرف ها وما هم صدام زمان خود خواهیم شد.اگر دانشگاه فقط دنبال تحصیلات دانشجو باشد واو راتزکیه نکند ملت روبه سعادت نمی رودواین برای ملت ما یافایده ندارد یا ضرردارد.

 

16)اگر دانشگاه هاومراکز تعلیم وتربیت دیگر بابرنامه های اسلامی وملی درراه منافع کشور، به تعلیم وتربیت وتهذیب کودکان ونوجوانان وجوانان جریان داشتند هرگز میهن ما درحلقوم انگلستان وپس از آن آمریکا وشوروی فرو نمی رفت.

17)منشا تمام بدبختی ها این اساتیدی بودندکه متعهد نبودند و زیردست آن هاافرادی بیرون آمدند که آن هاجامعه رابه هلاکت رسانند ومملکت مارا وسران مارا باشرق ویا غرب متصل کردند.

18)اگر لذت ترک لذت بدانی............................ دگر لذت نفس ،لذت نخوانی

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی