یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

حرفی برای همیشه 3

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۳ ب.ظ

جهاد اکبر امام خمینی (ره)

بیم آن است که حوزه های علمیه درآتیه نتوانند علمای اخلاق،مربیان مهذب وآراسته و مردان الهی تربیت کند.

2)امام به حوزه های علمیه تذکر می دهد که در بحث های مقدماتی زیاد توقف نکنند وبپردازند به مسایل اساسی و آن چیزی که انبیا به دنبال آن بودند.

3)امام، خطاب به طلاب :خیال نکنید تنها وظیفه ی شمایاد گرفتن مشتی اصطلاحات می باشد،وظیفه ی دیگری دارید،شماوظایف سنگینی دارید.اگر در حوزه به وظایف خود عمل نکنیدودر صدد تهذیب خود نباشیدوفقط دنبال یاد گرفتن مشتی اصطلاحات بوده ومسایل اصولی وفقهی را درست کنیددر اینده برای اسلام وجامعه ی اسلامی مضر خواهید بودوممکن است موجب گمراهی مردم شوید.

4)چه بسا اموری که برای عامه ی مردم مباح است برای شما جایز نیست.

5)درد این جاست اگر مردم ازشما عملی که برخلاف انتظار است مشاهده کنندازدین منحرف می شوند،ازروحانیت روی برمی گردانند نه از فرد.

6)درروایت است که درهنگام مرگ جان که به حلقوم رسیدبرای عالم دیگر جای توبه نیست ودر آن حال توبه ی وی پذیرفته نمی شودوخدا از کسانی در آن حال توبه می پذیرد که جاهل بوده اند.

7)درمتن قرآن آمده که توبه از کسانی پذیرفته می شود که نادان بوده اند.

8)درروایت هست که 70گناه جاهل آمرزیده می شود قبل از این که یک گناه عالم پذیرفته شود.

9)هرقدمی که برای تحصیل علم برمی دارید قدمی هم برای کوبیدن خواسته های نفسانی وتقویت قوای روحانی ،کسب مکارم اخلاق،تحصیل معنویت وتقوا بردارید.

10)مواظب باشید مبادا 50سال بیشتر یاکم تردرحوزه ها با سختی وعرق جبین جهنم کسب نمایید باید به فکر باشید.در زمینه ی تهذیب نفس واصلاح اخلاق برنامه تنظیم کنید.

11)چنین علمی که خداوند متعال نسبت به آن آنقدر اهتمام داشته که انبیا رامبعوث فرموده است اکنون درحوزه ها رواجی نداردوکسی به طور شایسته به آن اهمیت نمی دهد(علم تهذیب نفس)وبراثرکمبود علوم معنوی ومعارف درحوزه هاکاربه آن جارسیده که مسایل مادی ودنیوی درروحانیت رخنه کرده است وبسیاری رااز معنویت وروحانیت دور داشته است واصلا نمی دانند روحانیت یعنی چه ؟یک روحانی چه وظیفه ای داردوچه برنامه ای باید داشته باشد.

12)اگر می بینید دولت ها وطاغوت ها از روحانیت ومرجعیت می ترسندوحساب می برند برای این است که از پشتیبانی ملت ها برخورد دارند پس وای بر آن روزی که بین روحانیون اختلاف ودرگیری ایجاد شودکه این باعث می شود مردم دیگر از آن ها حمایت نکنند.ودرحقیقت طاغوت هااز ملت می ترسندواحتمال می دهند اگر جسارت وتعرض به یک روحانی کردند ملت هابر علیه آنان شورش کرده وبه پاخیزند.

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی