یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

حرفی برای همیشه

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ

 

جهاد اکبر امام خمینی2

1)اگر تمام انبیا الهی امروز در یک شهری جمع گردند ایشان هرگز باهم دوییت واختلاف نخواهند داشت زیرا هدف ومقصد یکی است دل ها متوجه به خدا است ،ازحب دنیا خالی است.

2)طوری نباشید که پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان همانند ساعت به دست شیطان کوک شده دراین یک ماه که شیاطین در بند وزنجیراند شما به طور خودکار به معاصی واعمال خلاف دستورات اسلام مشغول گردید.

3)ودایماً متوجه باشید این عملی که می خواهیدانجام دهید ،این سخنی که می خواهید برزبان آوریداین مطلبی که دارید استماع می کنید ،از نظر شرع چه حکمی دارد .این آداب اولیه و ظاهری روزه است.

4)شما مربو ط به رسول الله هستید ،شما با ورود به حوزه های علمیه خود رابه فقه اسلام ،رسول اکرم وقرآن کریم مربوط ساخته اید اگر عمل زشتی مرتکب شوید به آن حضرت برمی خورد ،برای ایشان گران می آید،ممکن است خدای نخواسته شما رانفرین کند .راضی نشوید که رسول خدا نگران ومحزون گردند.

5)رابطه ی علم وایمان :مرده شوی از مرده نمی ترسدزیرا یقین وعلم دارد که مرده قدرت آزار واذیت ندارد ،آن وقت که زنده بود وروح دربدن داشت کاری از او ساخته نبود چه رسد حالا که بدنش تهی از روح شده است .ولی آنان که از مرده می ترسند علم دارند که مرده کاری ازش ساخته نیست ولی ایمان ویقین ندارند.به خدا وروز جزا علم دارند ولیکن یقین ندارند.از آن چه عقل درک کرده دل بی خبر است .طبق برهان می داند خدا وروز جزایی هست ولی همین برهان عقلی می تواند موجب حجاب قلب شده، نگذارد ایمان وارد قلب شود.

6)واقعاً اگر انسان احتمال بدهد لازم نیست یقین داشته باشد-که این خبر ها یی که در قرآن آمده ،این وعده ووعید ها راست است این طور افسار گسیخته رو به معصیت نمی رود .شما اگر احتمال بدهید در مسیرتان جاندار درنده هست از آن راه صرف نظر می کنیددر حالی که فقط احتمال داده بودید .آیا ممکن است کسی به جهنم احتمال بدهد ودوباره گناه کند.درد این جاست که احتمال وقوع این حقایق هم داده نمی شود.

 

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی