یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یده

یک قدم جلوتر

یکى از شما دوستان گفتید که نسل کنونى کشور و ملت ما، از نسل اولِ انقلاب کمتر نیستند، این حرف من است؛ بنده هم همین عقیده را دارم و بارها هم گفته‌ام و به این معتقدم. شما جوانهاى نسل امروز، در بخشهاى مختلف نشان دادید که یک قدم جلوتر رفته‌اید؛ یعنى نسل جوان ما یک قدم به جلو حرکت کرده است؛ منتها کوره‌ى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس و آن حال و هواى عجیب، یک تأثیرات طبیعى‌اى دارد. اگر آن وضعیت، امروز هم پیش میآمد، آن وقت معلوم میشد که جوانهاى ما چقدر در زمینه‌هاى معنوى پیش رفته‌اند. و ما امروز داریم این را مشاهده میکنیم؛ هم در دانشگاهها و هم در بیرون دانشگاه‌ها. بنابراین علم را باید با دین و اخلاق توأم کرد.
امام خامنه ای

کلمات کلیدی

ssd

آشتی باخدا

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۴ ب.ظ

آشتی باخدا

استاد طاهرزاده

1)ریشه ی همه ی پوچی ها این است که انسان فکر کند خودش برای رسیدن به هدفش کافی است که در این حالت باید از پرتوی وجود خدا استفاده کند.

2)دل بستن به غیرخدایعنی دل بستن به پوچی ها.

3)هرگونه گرایش به غیر خدا اضطراب آور است.

4)امام صادق فرمودند :هرکس دل بستگی به دنیاپیدا کند دلش سه خصلت پیدا می کند:1اندوهی که به او سودی نمی رساند2آرزویی که به آن نخواهد رسید3امیدی که به دست نخواهد آورد.

5)درمتن قرآن آمده که هرکس دل به غیر خدا ببندد از نظر اخلاقی کافر است پس کسی که دل به پوچی ها ببندد حقیقتا کافر است.

6)امام صادق فرمودند:مَثَل دنیا مانند آب شور دریا است تشنه هرچه از آن می خورد بر تشنگی او افزوده می شودتا آنگاه که اورامی کشد.

7)دنیا از آن جهت که دنیا است یک نحوپوچی به همراه دارد چون 1یادست نیافتنی است ویا2زوداز دست می رود وبه دنبال آن یاس هم می آید.

8)اگر کسی خدا در زندگی اش نقشی نداشته باشد پوچی هایش رادرست تفسیر نمی کند مانند نوری که روی دیوار می افتد ،نور اصلی خورشید است ونور روی دیوار از نور خورشید گرفته شده است ،دیوار که از خودش نور ندارد.

9)اگر کسی بخواهد باغیر خدا آرامش یابدهمیشه بی قرار وبی آرامش است«دقت شود»

10)آن چه که باعث بی خداشدن انسان می شود جلوه وزیبایی ظاهری دنیا وپوچی هااست.

11)عمر بی حاصل به جهت بی ایمانی است.

12)ایمان راه  رسیدن به غنی مطلق وغنی شدن است وچون بی ایمانی جدایی از غنی مطلق است عین فقیر شدن می باشدو بشر دچار افسردگی وپوچی می شود.

13)راه نجات از پوچی ها ویاس یک زندگی عادی نیست بلکه باید این رابداند که دل او خدا رامی خواهدوبس.

14)مشغول دنیا شدن و غفلت از خدا مانند این است که یک آدم تشنه به جای این که از آب داخل کوزه خودرا سیراب کند به نقش ونگار روی کوزه خیره شود وبخواهد از آن طریق خود را سیراب کند.

15)تنها راه از بین بردن افسردگی ارتباط باخداست.

16)در واقع غذای وجود انسان چه بخواهد وچه نخواهد دینداری است.

 

  • مصطفی شمس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی